معرفی انواع عینک ایمنی

انواع عینک ایمنی

مقدمه

عینک های ایمنی انواع مختلفی دارند. در هر یک از مشاغل امکان آسیب رسیدن به چشم افراد وجود دارد و عینک های ایمنی یکی از مهمترین تجهیزات ایمنی جهت محافظت از چشم کاربران به کار می رود. صدمات احتمالی برای چشم در مشاغل میتواند از نوع صدمات شیمیایی، برخورد براده و ذرات ریز فلز و حتی اشعه های مضر باشد. از این رو انتخاب مناسب عینک ایمنی بر اساس استاندارهای موجود امر بسیار مهمی است.

انواع عینک های ایمنی از لحاظ مواد سازنده:

1- عینک پلی کربنات: از جمله ویژگی های این جنس می توان به مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی در عین وزن سبک اشاره نمود. همچنین برای محافظت چشم ها در برابر اشعه فرابنفش از این نوع عینک ایمنی استفاده می شود در صورتی که این نوع عینک برای محافظت در برابر نورهای قوی چندان مناسب نیست.

2- عینک پلی اورتان NXT: این عینک ها علاوه بر مقاومت بسیار عالی در برابر شکستگی و ضربه و وزن سبک، محافظ بسیار عالی در برابر نورهای معمولی می باشند. البته قیمت این محصولات نسبت به انواع دیگر بالاتر می باشد.

3- عینک آکریلیک: از جمله ویژگی این عینک ها می توان به قیمت مناسب آنها، مقاومت در برابر حلال های شیمیایی و وزن سبک نسبت به عینک های دارای شیشه اشاره نمود. معایب این محصولات نداشتن عمر بالا و وضوح نامناسب آنها می‌باشد.

4- عینک اپتیکال: وضوح این عینک ها بسیار مناسب بوده و در برابر خراشیدگی مقاوم هستند. از معایب آنها می توان به وزن نسبتا سنگین، قیمت بالا و مقومت کم در برابر ضربه اشاره نمود.

انواع عینک های ایمنی در کاربردهای مختلف:

عینک بغل دار ایمنی: این محصولات از جمله تجهیزات ایمنی برای محافظت از چشم ها در طول کارهای صنعتی می باشد. استفاده از این عینک ها در کارهایی که دارای اشیا ریز و برنده، پلیسه های فلزات، براده های چوب و… هستند، الزامی می باشد. امروزه این عینک ها به صورت یکپارچه ساخته شده تا علاوه بر محافظت از چشم ها، دارای ظاهری زیبا نیز باشند. یکی دیگر از مزایای ساخت یکپارچه این وسایل این است که کارگران نمیتوانند قسمت جانبی را از عینک جدا کنند و این عامل بر ضریب ایمنی این وسیله می افزاید.عینک ایمنی بغل دار

عینک ایمنی گاگل: این عینک به گونه ای طراحی شده تا اطراف چشم ها را بسته نگاه دارد و چشم را در برابر نور، مواد شیمیایی و ضربه محافظت کند. می توان گفت این عینک از جمله ایمن ترین و پرکاربرد ترین عینک های ایمنی محصوب می شود. تنها عیب این عینک راحت نبودن کامل کاربر در موارد استفاده از آن می باشد.عینک ایمنی گاگلعینک جوشکاری: معمولا این عینک ها در سایزهای بزرگ ساخته شده و در برابر نورهای مرئی و فرابنفش مقاوم می باشند. این عینک ها دارای وزن سبک، مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی می باشند. تنها عیب این محصولات کاهش دید کاربر است.

عینک ایمنی جوشکاریعینک ایمنی پارکسون: این عینک ها در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند و راحتی کاربر، مقاومت در برابر ضربه و خراشیدگی و نور فرابنفش از ویژگی های این دسته از عینک های ایمنی می باشد.عینک ایمنی پارکسونعینک ایمنی کاناسیف (canasafe): این دسته از عینک ها نیز در اندازه و طرح های مختلف وجود دارد و جنس تشکیل دهنده لنزها نیز متفاوت است. از ویژگی های آنها میتوان به وجود لولای فلزی و پل بینی جهت ممانعت از عبور نور و تشعشع از کنار عینک اشاره کرد.عینک ایمنی کاناسیفعینک ایمنی محافظ لیزر: این محصولات در مشاغلی که با لیزر سروکار دارند، مانند برشکاری، حکاکی و کارهای پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت آنها در برابر حرارت و عبور اشعه لیزر بالا بوده و مانع از تاثیر مضر آنها بر چشم ها می شود.عینک ایمنی آزمایشگاهی: این عینک ها جز عینک های بغل دار بوده و تمامی فضای اطراف چشم را می پوشاند. لنز این عینک ها از جنس مقاوم در برابر مواد حلال و شیمیایی ساخته شده و وزن آنها نسبت به انواع دیگر عینک های ایمنی پایین تر است. یکپارچه بودن و قابلیت شستشو از دیگر ویژگی های این محصولات است.

جهت دیدن محصولات این دسته بندی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی