معرفی کفش های ایمنی

معرفی کفش های ایمنی

کفش های ایمنی در مشاغل بسیاری از جمله حمل و نقل، کارخانجات، ساخت و ساز و بسیاری از مشاغل صنعتی کاربرد دارد. در خرید یک کفش ایمنی برای کاربرد مورد نظر فاکتورهای خرید بسیاری وجود دارد که در راس همه آن ها بالا بودن ضریب ایمنی باید قرار گیرد.

برای این کفش ها 3 نوع علامت وجود دارد که معرف استاندارد و نوع کاربرد آنها است.

کفش ایمنی استاندارد S1

این کفش ها مناسب استفاده در مکان های خشک است. پنجه این کفش ها از جنس فولاد یا کامپوزیت بوده که در برابر ضربه های با انرژی 200 ژول مقاومت دارند. زیره آنها ضد لغزش بوده و در مقابل عوامل فعال مانند اسید مقاوم هستند. علاوه بر این زیره های آنتی استاتیک آنها باعث محافظت در برابر شوک های الکتریکی می شود.

کفش ایمنی استاندارد S2

این استاندارد مشخص می کند که کفش مناسب استفاده در محیط های مرطوب می باشد. پنجه آنها در برابر ضربه تا 200 ژول انرژی مقاوم بوده و دارای زیره مقاوم در برابر لغزش و عوامل اسیدی می باشند. زیره آنها با مواد ضد الکتریسیته ساکن تولید می گردند.

کفش ایمنی استاندارد S3

این استاندارد علاوه بر ویژگی های استاندارد S2 دارای کفی تقویت شده از یک لایه استیل ضد زنگ برای محافظت پا در برابر نفوذ اجسام تیز و برنده می باشد.

کفش ایمنی استاندارد S4

کفش های ایمنی دارای این استاندارد شامل زیره آنتی استاتیک، دارای جذب انرژی در پاشنه کفش، مقاومت زیره در برابر نفت کوره و مازوت و مواد روغنی، مقاومت پنجه در برابر ضربه تا 200 ژول انرژی و نهایتا کاملا ضد آب می باشند.

کفش ایمنی استاندارد S5

این استاندارد نیز علاوه بر ویژگی های استاندارد S4 دارای کفی مقاوم شده در برابر نفوذ اجسام تیز و برنده می باشد.


در ادامه به علائمی که کفش های ایمنی در ازای گرفتن تاییدیه در تست های لغزشی دریافت می کنند می پردازیم:

SRA: این علامت مربوط به تست لغزش کفش بر روي يک کاشي سراميکي مرطوب با محلول صابون رقيق شده مانند سولوريد سولفات سديم می باشد.

SRB: این علامت مربوط به تست لغزش زيره کفش بر روي فولاد با گليسرول می باشد.

SRC: کفش ایمنی که بتواند در هر دو آزمون بالا قبول شود، از این نوع علامت برخوردار است.


در ادامه به برخی از مشاغل و ویژگی های مورد نیاز آنها از کفش های ایمنی اشاره می شود:

همان طور که گفته شد کفش های ایمنی در مشاغل و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که هر یک از موارد ویژگی های مخصوص خود را از این کفش ها طلب می کند.

کفش های ریخته گری: این کفش ها باید در برابر نفوذ فلز مذاب در داخل کفش، زبانه ها و دیگر قسمت های کفش مقاوم بوده و علاوه بر جنس چرمی پوسته کفش، کفی آن نیز باید از جنس چرم یا لاستیک باشد. کفش های ریخته گری باید دارای پنجه فولادی باشند.

کفش مناسب کارهای معدنی: به دلیل این که معدن چیان مدت زیادی سر پا می ایستند کف کفش آنها باید مانع از خستگی بیش از حد پاهای آنها شود و همچنین زیره کفش آنها به دلیل عبور از مناطق ناهموار باید ضد سایش بوده و از نفوذ اجسام تیز و برنده جلوگیری کند.

کفش ایمنی آتش نشانی: رویه این کفش ها باید از جنس چرم به ضخامت حداقل 2.2 میلی متر بوده تا بتواند مقاومت مناسبی در برابر آتش داشته باشند و همچنین در بخش های مختف آنها از پارچه یا الیاف نسوز استفاده می گردد. مقاومت در برابر جریان برق نیز از ویژگی های این کفش ها هستند.

کفش های ایمنی میخ دار: جنس این کفش از چرم بوده و مخصوص کار کردن در ساختمان سازی یا راه رفتن بر روی الوارهای چوبی می باشد. این کفش از آسیب هایی مانند برش، نفوذ و سوراخ شدن جلوگیری می کند و در برابر سوختگی مقاوم می باشد.

 

برای مشاهده محصولات موجود در این دسته کلیک کنید.

برای مشاهده مدل‌های بیشتر از برند ایمن ترن می‌توانید به کانال تلگرام کفش‌های اندیشه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی