معرفی گوی اطفاء حریق و کاربرد آن

گوی اطفاء حریق

امروزه به دنبال پیشرفت علم، گسترش تجهیزات در صنایع مختلف صورت گرفته است. صنعت ایمنی و آتش نشانی نیز از این امر مستثنی نبوده و تجهیزات در این حوزه نیز رو به گسترش است. یکی از تجهیزات نوین که در این چند ساله در این صنعت رونمایی شده گوی اطفاء حریق می باشد. این گوی با توجه به ویژگی های خاص خود جایگزین آتش خاموش کننده های قدیمی شده و با قیمت ارزان و ساختار ساده خود جای خود را در صنعت ایمنی و آتش نشانی به سرعت پیدا کرده است.

گوی اطفاء حریق (توپ ضد حریق) چیست؟

گوی اطفاء حریق (fireball) در عین سایز کوچک و سبکی کلیه ویژگی های یک خاموش کننده قوی را در خود جای داده است. گوی اطفاء حریق بعد از ۳ الی ۵ ثانیه در مجاورت حریق منفجر شده و و موادی که به اطراف پخش میکند غیر سمی می باشد و محدوده ای به وسعت ۱.۵ الی ۳ متر مکعب را خاموش می کند. این گوی جهت خاموش کردن تمام کلاس های حریق (A,B,C,E,F) مورد استفاده قرار می گیرد.
این گوی برای خاموش کردن حریق در مواد چوبی، کاغذی، مایعات قابل اشتعال و لوازم الکتریکال در اماکنی مانند رستوران ها، دفاتر، فروشگاه ها، اتومبیل ها، انبارها، تولیدی ها و … مورد استفاده قرار می گیرند.
از دیگر ویژگی هایی که استفاده از این گوی ها را ترغیب می کند سازگاری مواد به کار رفته با محیط زیست می باشد به گونه ای که هیچ گونه آثار زیان باری برای انسان ها و حیوانات ندارد. از ویژگی های دیگر که باعث افزایش استفاده از آن ها در تمام اماکن شده قیمت مناسب و ارزان و وزن سبک آن (حدود ۱.۲ کیلوگرم) می باشد.
طریقه استفاده:
برای استفاده از این گوی ها شخص استفاده کننده نیازی ندارد که به حریق نزدیک شود و تنها با پرتاب کردن گوی به نزدیکی حریق همان طور که گفته شد در حدود ۳ الی ۵ ثانیه عمل کرده و با انتشار صدایی به قدرت ۱۲۰ دسی بل به عنوان آلارم منجر شده و حریق را خاموش میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو اصلی